Priser:
Priserna på denna webbplats är angivna i svenska kronor inklusive moms. Skadebutiken Sverige AB förbehåller sig rätten till prisjusteringar. Begär offert vid större köp.

Momssatser:
Momssatser kan variera mellan att vara 25%, 12% och 6% beroende på produkt. T.ex. Böcker 6%. Mat 12%. Sjukvårdsprodukter 25%.

Betalningsvillkor:
Klarna Direkt, faktura 14 dagar (0 kr i avgift), kort, banköverföring, delbetala i din egen takt.

Swish, swisha totalbeloppet till 123 544 25 95. Ange ditt namn samt ordernumret (kommer i ditt bekräftelsemail). Vi skickar därefter din order så fort vi kan.


Avgifter:

Frakt tillkommer. Leveranser sker med Postens varubrev, DHL Servicepoint beroende på vikt och beställare. Vid mindre order som kan skickas med vanlig postgång debiteras portokostnad.
Du får din fraktkostnad i butiken vid din beställning.  Fraktfritt på order över Sek 2500 kr inklusive moms.

Det finns ingen minimigräns beträffande antal artiklar eller pris, men om du beställer under SEK 200 kr tillkommer en småorderavgift på SEK 50 kr.

Beställda, ej utlösta försändelser debiteras med fraktkostnader samt en expeditionsavgift om SEK 150 kr.

 

Leveranser: 
Normal leveranstid 1-4 arbetsdagar från lager. Vi kan för närvarande endast leverera inom Sverige.

Leveranser kan komma att ske från olika leverantörer på samma order och kan därför komma med någon dags mellanrum.

Ångervecka:
Skulle du ångra ditt köp så har du full returrätt inom 14 dagar.
Detta förutsätter att varan är hel och ren och att oskadad förpackning bifogas.
Du bekostar returfrakt, postförskott löses ej av oss.

Bytesrätt:
Vi byter storlek förutsatt att varan är hel och ren och att oskadad förpackning bifogas. Du står för returfrakt, vi står för frakt till dig.

Ålder:
Om beställaren är under 18 år skall beställningen vara godkänd av köparens målsman.

Befrielsegrunder:
Om Skadebutiken Sverige AB:s fullgörelse av avtalet hindras, försvåras eller väsentligen fördyras av någon omständighet - såsom t ex krig, myndighetsingripande, oroligheter, inskränkningar i energitillförseln, arbetsmarknadsstörningar, förbud, restriktioner, uteblivna import- eller exporttillstånd, olyckshändelser, ogynnsamma transport- eller väderleksförhållanden eller uteblivna leveranser från underleverantörer - som Skadebutiken Sverige AB inte skäligen kunnat förutse vid tidpunkten för avtalets slutande och vars följder Skadebutiken Sverige AB inte heller skäligen kunnat undvika eller övervinna, skall Skadebutiken Sverige AB i motsvarande grad befrias från sina förpliktelser att fullgöra detta avtal. Inträffar sådan omständighet som nämns i föregående mening, skall Skadebutiken Sverige AB utan uppskov skriftligen underrätta den kund som berörs därav. Utöver Skadebutiken Sverige AB:s rätt att häva avtalet på grund av köparens försummelse att ta emot produkten eller att betala för den. Om avtalets fullgörande under tre månader omöjliggörs på grund av sådan omständighet som avses i föregående stycke, rätt att genom skriftligt meddelande till köparen häva avtalet.

 


Frågor & Svar

Kan jag komplettera min beställning i efterhand?

Ja, så länge du valt att betala via Faktura och din order inte är skickad ännu så kan du alltid göra en komplettering, kontakta info@skadebutiken.se eller ring 031-788 50 00. Glöm inte att ha ordernumret till hands. Du finner ordernumret på din orderbekräftelse.


Kan jag ändra min order?

Ja, så länge som din order inte skickats iväg så kan du alltid ändra din order, kontakta info@skadebutiken.se eller ring 031-788 50 00.

 

Hur vet jag om mitt paket har blivit skickat?

Normal leveranstid är 1-4 arbetsdagar, om annat meddelas du i förtid.

 

Klarna payment display